چگونه کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت خود را بیابیم

چگونه کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت خود را بیابیم

یافتن کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت یکی از مهترین کارهایی می باشد که متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام می دهد تا از طریق آن بتواند عناوین مناسبی برای صفحات وب سایت انتخاب نماید و همچنین برای تولید محتوای وب سایت از این عناوین و کلمات کلیدی استفاده می گردد. البته لازم است شرکت طراح سایت شما نیز این عبارات کلیدی را در زمان طراحی وب سایت مد نظر قرار دهد. شما در هر شغلی که هستید تقریبا مهترین کلمات کلیدی مربوط به کار خود را می دانید، اما با استفاده از ابزارهای مختلف یافتن کلمات کلیدی، کلمات و عبارات کلیدی جدیدتری را خواهید یافت و همچنین از میزان جستجوهای آن در موتورهای جستجو با خبر خواهید شد و می توانید عبارات کلیدی را به یکدیگر مقایسه نمایید. گوگل دو ابزار جهت بررسی کلمه کلیدی دارد که با استفاده از این دو ابزار از سایر نرم افزارها بی نیاز خواهید بود که یکی از ابزارها Goolge Trends و یکی دیگر Google Keyword Planner نام دارد که با استفاده از آنها به راحتی می توانید کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مربوط به زمینه شغلی فعالیت خود را بیابید. در ادامه هر یک از این نرم افزارها را برای شما توضیح خواهم داد.

Goolge Trends
در صورتی که در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود هستید تا در وب سایت خود از آنها استفاده نمایید می توانید به سایت Google Trends گوگل مراجعه نمایید. این سایت مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی شما را در اختیار شما قرار می دهد. کافی است به سایت مورد نظر مراجعه نمود و کلمه اصلی زمینه شغلی مورد نظر خود در باکس بالای صفحه جستجو نمایید. به عنوان مثال زمینه شغلی اصلی طراحی سایت دارکوب “طراحی سایت” می باشد، کلمه مورد نظر را در باکس جستجو نمایید.

پس از انجام این کار شما به صفحه دیگری ارجاع داده می شوید در این صفحه آمار مربوط به جستجوی کلمه ای که شما وارد نموده اید به شما نمایش داده می شود. به بخش پایین صفحه یعنی Related searches مراجعه نمایید تا اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده خود را بیابید. در این بخش دو تب وجو دارد، Top و Rising که تب Top به شما مهمترین کلمات کلیدی مرتبط و تب Rising کلمات کلیدی مرتبط به جستجوی شما را که دارای رشد بسیار در جستجو کاربران می باشد نمایش می دهد.

این کلمات کلیدی مهترین کلمات کلیدی زمینه شغلی شما هستند که مهترین های آن ها کلماتی هستند که هم در Top و هم در Rising وجود دارند. می توانید از این کلمات برای ساخت مقالات جدید خود استفاده نمایید و آن ها را در سایت خود استفاد نمایید. البته به شما توصیه می نمایم قبل از ایجاد مقاله حتما با متخصص سئو مشاوره نمایید.

همچنین در Goolge Trends می توانید چندین کلمه و عبارت را با یکدیگر مقایسه نمایید و آمار جستجوی آنها را مشاهده نمایید که این کار را می توانید از طریق اضافه نمودن کلمه کلیدی (Add term) جدید در بخش Compare این نرم افزار انجام دهید.

Google Insights قبلا ابزار دیگری از گوگل بود که می توانستید کلمه کلیدی خود را بررسی نمایید که این نرم افزار جای خود را به Google Trends داد و با آن ادغام شد. با یافتن مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی خود می توانید عناوین درست و پر بازدیدی برای مطالب خود بیابید و مقالات مرتبط برای کلمات کلیدی خود ایجاد نمایید.